یک راه حل ساده برای خوشمزه تر کردن قهوه!

به گزارش مجله خبری تیرول، ترفند جدیدی که دانشمندان کشف نموده اند با کاهش مقدار الکتریسیته ساکن فراوری شده از آسیاب دانه ها، به خوش طعم کردن قهوه یاری می نماید.

یک راه حل ساده برای خوشمزه تر کردن قهوه!

تینا مزدکی-تحقیقات تازه نشان می دهد که اضافه کردن مقداری آب به دانه های قهوه قبل از آسیاب کردن می تواند راز یک فنجان قهوه با طعم بهتر باشد. این ترفند باعث کاهش میزان الکتریسیته ساکن فراوری شده از آسیاب کردن دانه های قهوه می گردد، با این حال این روش منجر به چسبیدگی قهوه و مسدود شدن آسیاب و در نتیجه مسائل زیادی می گردد.

  • کاربران اسنپ فود به زودی هدف سارقان قرار می گیرند/ فروش اطلاعات به یک پیغامک تبلیغاتی ساده ختم نمی گردد!

علاقه مندان به قهوه مدت هاست که دانه های خود را قبل از آسیاب کردن، مرطوب می نمایند. اکنون دانشمندان ثابت نموده اند که چگونه باریستاهای جوان الکتریسیته ساکن را کاهش می دهند تا به طور مداوم یک فنجان اسپرسو قوی تر و بهتری فراوری نمایند. رطوبت، چه رطوبت به جای مانده در داخل قهوه برشته شده یا رطوبت خارجی اضافه شده در هنگام آسیاب کردن، همان میزان باری است که در هنگام آسیاب کردن ایجاد می گردد.

دانشمندان با همکاری یک آتشفشان شناس، آنالیز کردند که کدام نوع قهوه تمایل دارد پس از آسیاب به هم بچسبد و چرا، و این موضوع چگونه بر دم کردن تأثیر می گذارد. آنها دسته ای از دانه های قهوه بو داده شده تجاری و آزمایشگاهی را با هم مقایسه کردند که از نظر منشأ، زمان برشته شدن و میزان رطوبت متفاوت بود. آنها الکتریسیته ساکن در هر دسته را پس از آسیاب کردن و بعلاوه میزان ذرات قهوه تازه آسیاب شده و طعم دم نهایی را میزان گرفتند.

آسیاب کردن دانه های قهوه به صورت ذرات ریز اصطکاک زیادی ایجاد می نماید زیرا ذرات روی یکدیگر ساییده می شوند و می شنمایند که در نتیجه الکتریسیته ساکن فراوری می نماید، ذرات باردار تقریباً مانند ذرات غبار موجود در توده های آتشفشانی که به هم ساییده می شوند و برای فراوری رعد و برق تخلیه می شوند، عمل می نمایند. با دو بار آسیاب کردن دانه های قهوه، محققان نشان دادند که بیشتر الکتریسیته ساکن در قهوه آسیاب شده از شکستگی دانه ها و کمتر از اصطکاک بین آنها ناشی می گردد.

دانشمندان با مقایسه دانه های آسیاب شده با آب و بدون آب، نشان دادند که افزودن آب قبل از آسیاب کردن منجر به طولانی تر شدن زمان استخراج اسپرسو و دم کردن قوی تر می گردد. آب به وسیله تفاله های قهوه مرطوب شده نفوذ نموده و طعم بیشتری را از دانه های کمتر کلوخه شده می گیرد.

آن ها توصیه می نمایند که برای بهبود قوام و طعم قهوه، حدود 20 میکرولیتر آب در هر گرم قهوه یا حدود نیم میلی لیتر برای یک شات اسپرسوی معمولی اضافه کنید. در حالی که آزمایش های بیشتری برای آزمایش انواع مختلف آسیاب ها و روش های دم آوری مورد احتیاج است، محققان نتیجه گرفتند که چند قطره آب ساده مسائل جمع شدن، کانال کشی و استخراج ضعیف را حل نموده و در عین حال به دستیابی به خوشمزه ترین اسپرسو یاری می نماید.

  • خواندنی ترین پیغام هایی که بعد از هک شدن اسنپ فود لو رفت: پر ملات بزن لطفا و…

  • شما نظر بدهید/ گران شدن اینترنت بر زندگی و کسب و کار شما چقدر تاثیر گذاشته است؟

  • سریع ترین هواپیمای دنیا؛ پسر اسرارآمیز پرنده سیاه/ عکس

منبع: sciencealert

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 دی 1402 بروزرسانی: 10 دی 1402 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2364

به "یک راه حل ساده برای خوشمزه تر کردن قهوه!" امتیاز دهید

1 کاربر به "یک راه حل ساده برای خوشمزه تر کردن قهوه!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک راه حل ساده برای خوشمزه تر کردن قهوه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید