کشف سازه ای عجیب در قلعه رودخان

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر شده، کشف سازه ای عجیب در قلعه رودخان صورت گرفت.

کشف سازه ای عجیب در قلعه رودخان

ولی جهانی افزود: طی آنالیز هایی که پژوهشگران پایگاه قلعه رودخان از محدوده اطراف قلعه داشتند، یک سازه عجیب کاملا مخفی که دارای پوشش ساروجی و در زیر درختان مخفی بوده را کشف کردند.

جهانی ادامه داد: این سازه عجیب بی ارتباط با قلعه رودخان نبوده و آنچه تعیین است به نظر می رسد احتمالاً این سازه می بایست جایگاه اختصاصی یکی از نیروهای زبده مربوط به فرمانروایی قلعه بوده باشد.

وی با اشاره به جزئیات بیشتر سازه کشف شده در قلعه رودخان افزود: نقش این سازه و نگهبانی که در داخل آن حضور داشت، ارتباط تنگاتنگی با قلعه داشته و اخبار را به روز رصد میکرده و هرگونه هجوم دشمنان به قلعه را اطلاع رسانی میکرد و با توجه به ویژگی هایی که این سازه دارد، این احتمال وجود دارد که سازه بزرگتر بوده و آثار ملات آهک و خاک دستی در کف این سازه به نظر دستکند مشهود است.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه دهانه این سازه حدود 6 متر مربع و عمق بخش تعیین آن 4 متر است، گفت: به احتمال قوی این سازه بخشی از تونل یا راه ورودی به قلعه یا غاری طبیعی در نزدیکی این بنای تاریخی باشد که نظریه دقیق این کشف پس از آنالیز های بیشتر و دقیق باستان شناسی اعلام می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 آبان 1402 بروزرسانی: 23 آبان 1402 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2359

به "کشف سازه ای عجیب در قلعه رودخان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف سازه ای عجیب در قلعه رودخان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید