پس از 34 سال یک نوجوان تتریس را شکست داد!

به گزارش مجله خبری تیرول، دیجیاتو نوشت: بازی تتریس (Tetris) طوری طراحی شده است که تا زمان باخت بازیکن ادامه داشته باشد. اگرچه در این بازی از مرحله 29 به بعد چنان سرعت سقوط بلوک ها افزایش می یابد که تقریباً کنترل آن غیرممکن می گردد، اما ویلیس گیبسون با تنها 13 سال سن، به تازگی توانسته است تا مرحله 157 پیش برود و پس از 34 سال تتریس را از کار بیندازد تا عملاً بازی به انتها برسد.

پس از 34 سال یک نوجوان تتریس را شکست داد!

براساس گزارشی تازه، ویلیس گیبسون اولین انسانی است که توانست بازی تتریس را شکست دهد. برای چندین دهه، بازیکنان حرفه ای مدام فکر می کردند که به انتها نسخه کنسول NES این بازی - نسخه قانونی مورد توافق بازیکنان - رسیده اند، اما پیشرفت ها و رکوردشکنی های اخیر این بازی، مدام مراحل جدیدتری از تتریس را پیش روی بازیکنان قرار می داد.

بازی بدون انتها تتریس

به گزارش دیجیاتو، بازیکنان تتریس مدت ها تصور می کردند که تمام کردن مرحله 29 این بازی غیرممکن است. در این مرحله، بلوک ها سریع تر از حرکت کنترلر کنسول NES سقوط می نمایند. درواقع این اولین Killscreen بازی درنظر گرفته شد. Killscreen نوعی باگ در بازی های آرکید است که در آن ادامه بازی تقریباً غیرممکن می گردد. بااین حال، در سال 2011 فردی با تکنیک hypertapping که در آن بازیکن دکمه های کنترلر را بسیار سریع فشار می دهد، توانست اولین کسی باشد که به مرحله 30 می رسد.

با این روش بازیکن ها توانستند مراحل مختلف بازی را طی نمایند و در ادامه روش های خلاقانه دیگری هم ساخته شد. از آنجایی که سرعت تتریس بعد از مرحله 29 افزایش نمی یابد، بازیکنان در چند سال گذشته بسیار فراتر از مرحله 100 نیز صعود کردند، اما بازی چالش های دیگری در مسیر بازیکنان قرار داد.

پس از مرحله 138، رنگ بلوک های بازی تتریس در کنسول NES بسیار بد خواهد شد. برای مثال، بلوک های تقریباً نامرئی مشکی به بازی اضافه می شوند که تماشا آن ها روی پس زمینه مشکی سخت است. بااین حال، ویلیس گیبسون 13 ساله توانست به مرحله 157 برسد و به اولین فردی تبدیل گردد که توانسته است این بازی را به انتها برساند. حالا گفته می گردد که او به True Killscreen دست یافته است.

البته بعضی نیز با یاری هوش مصنوعی و کامپیوتر توانستند این بازی را تا مراحل خیلی بیشتر طی نمایند، اما اکنون ویلیس 13 ساله در جامعه انسانی بازیکنان رکورددار است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 دی 1402 بروزرسانی: 13 دی 1402 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2365

به "پس از 34 سال یک نوجوان تتریس را شکست داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پس از 34 سال یک نوجوان تتریس را شکست داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید