نجات زمین با بمب اتمی، پیشنهاد ناسا برای بمباران سیارک های خطرناک

به گزارش مجله خبری تیرول، ایسنا نوشت: گروهی از دانشمندان ناسا پیشنهاد کرده اند که برای منحرف کردن سیارک های خطرناک در حال نزدیک شدن به زمین، آنها در معرض بمباران هسته ای قرار داده شوند.

نجات زمین با بمب اتمی، پیشنهاد ناسا برای بمباران سیارک های خطرناک

ماموریت سال گذشته ناسا برای انحراف سیارک ثابت کرد که انسان می تواند مسیر یک سیارک را با برخورد یک فضاپیما تغییر دهد اما اگر یک ضربه به تنهایی کافی نباشد، حداقل یک گزینه جایگزین داریم و آن گزینه، بمباران هسته ای سیارک است.

پژوهش نوی که پس از آزمایش تغییر جهت سیارک دوگانه یا دارت(DART) ناسا اجرا شده، بررسی کرده است که چگونه یک دستگاه هسته ای می تواند یک سنگ فضایی در حال آمدن به سوی زمین را منحرف کند.

  • در ژاپن اژدها پیدا شد/ عکس

مری برکی(Mary Burkey) فیزیکدان آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور(LLNL) گفت: اگر زمان کافی را برای هشدار داشته باشیم، احتمالا می توانیم یک دستگاه هسته ای را پرتاب کنیم و آن را میلیون ها مایل دورتر به سمت سیارکی بفرستیم که به سوی زمین می آید.

پژوهشگران حوزه دفاع سیاره ای به طور فعال در حال بررسی امکان دفع یک سیارک قریب الوقوع با کمک انفجار هسته ای هستند. این درست مانند کاری است که بروس ویلیس(Bruce Willis) بازیگر آمریکایی در فیلم هالیوودی آرماگدون(Armageddon) سال 1998 انجام داد. برکی و همکارانش به عنوان بخشی از این پژوهش، مدل نوی را توسعه دادند که شبیه سازی می کند عملکرد یک انفجار هسته ای با انرژی بالا و پرتو ایکس، با یک سیارک چه خواهد کرد.

بمباران هسته ای یک سیارک نسبت به ماموریتی مانند دارت، مزایایی دارد. بزرگترین این مزایا انرژی است؛ دستگاه های هسته ای می توانند انرژی را در هر جرم بیش از هر فناوری انسانی تولید کنند. از آنجا که پرتاب های فضایی همیشه باید جرم را به حداقل برسانند، کلاهک هسته ای می تواند ضربه بسیار قوی تری را نسبت به یک فضاپیما مانند دارت وارد کند.

برکی گفت: سپس دستگاه را منفجر و سیارک را منحرف می کنیم. ما سیارک را دست نخورده نگه می داریم اما فشار را از زمین دور می کنیم یا اینکه می توانیم سیارک را منفجر کنیم تا به قطعات کوچک و سریعی تبدیل شود و از سیاره ما فاصله بگیرد.

یک انفجار هسته ای، بیشتر انرژی خود را به شکل پرتو ایکس منتقل می کند. اگر انفجار هسته ای به یک سیارک برخورد کند، این تشعشعات قوی می توانند سیارک را بپوشانند و احتمالا همه مواد موجود در مسیر خود را تبخیر کنند. برکی و همکارانش، مدل خود را برای شبیه سازی کردن این اثرات روی چهار ماده متفاوت سیارک و در معرض طیف گسترده ای از شرایط توسعه دادند.

بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود هر نوع تلاش برای انحراف سیارک، واقعا سیارک را به سوی یک مسیر بدون خطر منحرف می کند و با فرستادن قطعات سیارک به سوی انسان، به آسیب جانبی منجر نمی شود. به همین دلیل، پژوهشگران می گویند که امیدوارند دانشمندان دفاع سیاره ای پیش از هر کاری بتوانند از این مدل برای به دست آوردن یک تصویر واضح تر استفاده کنند.

  • بمبی خطرناک در زیر منطقه منجمد قطب شمال

  • سلاح نو اردوغان/ عکس

  • عکس عجیبی که تصویر روز ناسا شد!

  • تیزر همکاری پورشه و آنر در ساخت موبایل!

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 دی 1402 بروزرسانی: 2 دی 1402 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2363

به "نجات زمین با بمب اتمی، پیشنهاد ناسا برای بمباران سیارک های خطرناک" امتیاز دهید

108 کاربر به "نجات زمین با بمب اتمی، پیشنهاد ناسا برای بمباران سیارک های خطرناک" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات زمین با بمب اتمی، پیشنهاد ناسا برای بمباران سیارک های خطرناک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید