ایوان آسمان شیکاگو، مشاهده ای بی نظیر از بلندترین ساختمان آمریکا

به گزارش مجله خبری تیرول، ایوان آسمان شیکاگو (Skydeck Chicago)، واقع در طبقه‌ی 103 ساختمان ویلیس (Willis) در شیکاگوی ایالت ایلی‌نوی آمریکا، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری این شهر به‌شمار می‌رود. این ساختمان که تا سال 2009 با نام سیرز تاور (Sears Tower) شناخته می‌شد، با ارتفاع 442 متر بلندترین ساختمان آمریکا و سومین ساختمان بلند جهان پس از برج بورج خلیفه در دبی و شانگهای تاور در چین است.

ایوان آسمان شیکاگو، مشاهده ای بی نظیر از بلندترین ساختمان آمریکا

ایوان آسمان شیکاگو به مسافران امکان می‌دهد تا از ارتفاعی حیرت‌انگیز مناظر زیبای شهر شیکاگو را تماشا کنند. علاوه بر این، بازدیدکنندگان می‌توانند از شیشه‌های محافظت‌شده‌ی زیر پای خود به پایین نگاه کرده و احساس کنند که در هوا شناورند!

پیشینه‌ی ایوان آسمان شیکاگو

ساختمان ویلیس تاور در سال 1973 به اتمام رسید و برای 25 سال بلندترین ساختمان جهان بود. ایوان آسمان شیکاگو در سال 1974 با نام ایستگاه مشاهده‌ی شیکاگو آغاز به‌کار کرد. در آن زمان، تنها یک آسانسور برای رفتن مسافران به طبقات بالاتر وجود داشت.

در سال 2009، کمپانی ویلیس گروپ به مدت 20 سال نام خود را به عنوان نام تجاری این ساختمان قرار داد. هم‌زمان با این نام‌گذاری، موقعیت و فضای ایوان آسمان نیز به‌طور کامل بازسازی شد.

امروزه ایوان آسمان شیکاگو یکی از مقاصد اصلی گردشگران در شیکاگو است که سالانه بیش از 1.7 میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

مشاهده‌ی مناظر شگفت‌انگیز شهر

بلندترین و پرطرفدارترین ویژگی ایوان آسمان امکان مشاهده‌ی چشم‌اندازهای زیبای شهر شیکاگو از ارتفاعی حیرت‌آور است. در روزهای آفتابی و صاف می‌توان تا 80 کیلومتری شهر را مشاهده کرد.

دو ایستگاه مشاهده با شیشه‌های ضدگلوله در طبقات 103ام و 103م وجود دارد که امکان دیدن چهار جهت اصلی شهر را فراهم می‌کنند.

بسیاری از بناهای مشهور شیکاگو از جمله ساختمان جان هنکوک، دریاچه‌ی میشیگان، رودخانه‌ی شیکاگو، برج آبی شیکاگو و ورزشگاه وریج ویلد قابل‌ مشاهده هستند.

حس پرواز در ایستگاه‌های شیشه‌ای

یکی دیگر از جاذبه‌های ایوان آسمان، ایستگاه‌های شیشه‌ای The Ledge هستند که به صورت جعبه‌ای شیشه‌ای از ساختمان بیرون زده‌اند.

وقتی روی این شیشه‌ها قدم می‌زنید، احساس می‌کنید در هوا در حال شناور شدن هستید و 442 متر با زمین فاصله دارید! البته نگران نباشید، این شیشه‌ها قادرند وزن بیش از 5 تن را تحمل کنند.

تجربه‌ی ایستادن و قدم زدن روی The Ledge و دیدن خیابان‌های زیر پا یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات سفر به شیکاگو خواهد بود!

سایر امکانات ایوان آسمان شیکاگو

علاوه بر مشاهده‌ی چشم‌انداز شهر و ایستگاه‌های شیشه‌ای، ایوان آسمان شیکاگو امکانات دیگری نیز برای سرگرمی بازدیدکنندگان دارد:

  • شبیه‌سازیافتن در باد - تجربه‌ای مجازی که حس پرواز در آسمان شیکاگو را القا می‌کند.
  • سینمای 5D - پخش فیلم‌های ایمکس درباره‌ی ساخت ساختمان و مناظر شیکاگو.
  • موزه‌ی ویلیس تاور- نمایشگاهی از تاریخچه‌ی ساختمان و نقشه‌ها و عکس‌های قدیمی.

اطلاعات کاربردی برای بازدید از ایوان آسمان

  • ساعات بازدید: هر روز هفته از ساعت 9 صبح تا 10 شب
  • قیمت بلیت: 25 دلار برای بزرگسالان، 20 دلار برای نوجوانان، 18 دلار برای کودکان
  • آدرس: 233 S Wacker Dr, Chicago, IL 60606
  • متروی نزدیک: ایستگاه Quincy/Wells خط آبی

ایوان آسمان شیکاگو یکی از بهترین و تماشایی‌ترین نقاط دیدنی شهر شیکاگو است که حتما باید در برنامه‌ی سفرتان بگنجانید. مناظر زیبا از بالاترین نقطه‌ی شهر و تجربه‌ی حس پرواز در ایستگاه‌های شیشه‌ای لحظاتی فراموش‌نشدنی خواهد بود. پس حتما ایوان آسمان شیکاگو را در سفر به شهر شیکاگو از دست ندهید!

منبع مقاله: ایوان آسمان شیکاگو آمریکا (Skydeck Chicago)

انتشار: 23 مهر 1402 بروزرسانی: 23 مهر 1402 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1963

به "ایوان آسمان شیکاگو، مشاهده ای بی نظیر از بلندترین ساختمان آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایوان آسمان شیکاگو، مشاهده ای بی نظیر از بلندترین ساختمان آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید