صداوسیما از فراوری فیلم های کوتاه حمایت می نماید

به گزارش مجله خبری تیرول، قائم مقام معاون سیما گفت: سازمان صداوسیما تا به اینجا مجموعه های جدیدی را تشکیل داده است و از فراوری آثار کوتاه حمایت می نماید.

صداوسیما از فراوری فیلم های کوتاه حمایت می نماید

سلیم غفوری قائم مقام معاون سیمای سازمان صداوسیما در حاشیه بازدید از روند برگزاری سی ونهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، درباره حمایت سازمان صداوسیما در حوزه پخش فیلم های کوتاه توضیح داد: در دوره تازه فعالیت ها، سازمان صداوسیما تا به اینجا مجموعه های تازهی را تشکیل داده است که یکی از آن ها مجموعه سیمرغ است. یکی از برنامه هایی که در این مرکز پیگیری می گردد، فراوری آثار کوتاه و حمایت از فیلم های کوتاه است. اساسا یک دفتر را در این مجموعه به فراوری آثار کوتاه اختصاص داده ایم که البته حیطه فعالیت آن تنها فیلم کوتاه نیست و مجموعه آثاری را که در قالب تلویزیون به آن ها فیلر یا میان برنامه می گوییم در این دفتر فراوری می گردد، اما حتما حمایت از فراوری آثار کوتاه داستانی هم می تواند جزو توضیح وظایف این مرکز قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: در همان مجموعه سیمرغ ما خانه فراوریات جوان را هم داریم که پیش تر هم در تلویزیون وجود داشت، اما ساختار آن تعیین نبود. در حال حاضر این خانه در ساختار مجموعه سیمرغ تعریف شده است و این خانه هم ان شالله به جریان فراوری آثار کوتاه یاری خواهد نمود. امیدواریم در دوره تازه بتوانیم قدم های محکم تری در حوزه حمایت از فراوری آثار کوتاه برداریم.

مدیر سابق شبکه مستند سیما ادامه داد: پیش از این در عرصه فیلم هایی مستند هم شبکه مستند، فراوری آثار کوتاه را در دستور کار داشت و هم شبکه های دیگر فراوریاتی را در قالب مستند کوتاه داشتند که در جشنواره های مختلف سینمایی مانند سینماحقیقت حائز رتبه های خوبی شدند. ان شالله در زمینه آثار کوتاه داستانی هم به تدریج این اتفاق را ببینیم. در زمینه انیمیشن هم که به صورت تخصصی مرکز صبا وظیفه فراوری و حمایت از آثار انیمیشن را برعهده دارد و حتما در جریان فراوری انیمیشن های کوتاه در کشور هم یک مجموعه موثر است.

غفوری درباره ارزیابی خود از روند رشد سینمای کوتاه ایران گفت: من از سال های پیش در چند دوره در جشنواره فیلم کوتاه تهران از اعضای هیأت انتخاب و یا داوری بوده ام. واقعا بعضی از آثاری که به جشنواره می رسید، آثاری درخور توجه بودند. سال جاری هم بعد از چند سال که از فضای سینمای کوتاه کمی دورتر بودم، در جشنواره فیلم شهر، جزو هیأت داروان بودم و در بخش مستند های کوتاه، شاهد آثاری بودیم که واقعا آثار قابل اتکایی بودند. طبیعتا ما نباید انتظار آثار حرفه ای را از همه فیلمسازان کوتاه داشته باشیم. به هر حال بخش عمده ای از فیلمسازان سینمای کوتاه، در مرحله کسب تجربه هستند و فیلم کوتاه به نوعی یک پله است تا بتوانند وارد فضای حرفه ای تر سینما بشوند. در عین حال، اما واقعا استعداد های درخشانی در میان فیلمسازان سینمای کوتاه دیده می گردد.

قائم مقام معاون سیما درباره امکان نمایش فیلم های مستند حاضر در جشنواره فیلم کوتاه تهران از تلویزیون هم گفت: از سال های قبل تفاهم نامه ای میان انجمن سینمای جوانان ایران و شبکه مستند تلویزیون منعقد شده است تا حق پخش آثار برتر انجمن از سوی تلویزیون خریداری گردد و این آثار در شبکه مستند به نمایش گذاشته گردد. سال جاری هم این اتفاق خواهد افتاد. در بخش مستند جشنواره سال جاری هم آثار برتر از طرف تلویزیون خریداری شده و پخش خواهد شد.

خبرنگاران فرهنگی هنری سینما و تئاتر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 مهر 1401 بروزرسانی: 29 مهر 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2216

به "صداوسیما از فراوری فیلم های کوتاه حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صداوسیما از فراوری فیلم های کوتاه حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید