زهر این موجود گران قیمت ترین مایع دنیا است

به گزارش مجله خبری تیرول، شاید از عقرب بترسید و از زهرش فرار کنید، اما این مایع ترسناک گرانقیمت ترین مایع زمین است که هر لیترش چیزی حدود 10 میلیون دلار (500 میلیارد تومان) ارزش دارد.

زهر این موجود گران قیمت ترین مایع دنیا است

به گزارش خبرآنلاین، گران است و کمیاب و حتی اگر پولش را داشته باشید نمی توانید به راحتی یک لیتر سم عقرب خریداری کنید که قطره ای از آن 130 دلار قیمت دارد.

علت کمیاب بودنش ساده است. کیست که بتواند از عقرب سم بگیرد. این موجود هراس انگیز که نامش یادآور نیش دردناک است. نیشی که در انتهای دم بلندش خودنمایی می نماید.

در مزارع پرورش عقرب که برای جمع آوری این زهر گرانقیمت راه اندازی می شوند، سم تک تک عقرب ها روزانه به صورت دستی جمع آوری می گردد و هر روز هر عقرب مقدار اندکی سم فراوری می نماید.

فرایند کند، خسته نماینده و البته ترسناک جمع آوری زهر عقرب؛ که کار هر کسی نیست، به خوبی کمیاب بودن آن را توجیه می نماید.

برای درک بهتر دشواری فراوری یک لیتر زهر عقرب بد نیست بدانید که یک عقرب باید بیش از 2 میلیون و 600 هزار بار دوشیده گردد تا این مقدار زهر به دست آید.

زهر عقرب به چه کار می آید؟

ترکیبات موجود در زهر عقرب کاربرد های بسیاری دارند که در رشته های گوناگون به ویژه پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند.

برای نمونه کلروتوکسین (Chlorotoxin) موجود در این زهر برای تخمین مکان و مقدار تومور های سرطانی کاربرد دارد و کالی توکسین موجود در این زهر به صورت آزمایشگاهی برای درمان بیماری های استخوانی استفاده شده است.

از همین رو بسیاری در دنیا دنبال یافتن راه هایی برای سرعت بخشیدن و اتوماتیک به فرایند استخراج زهر عقرب هستند تا هر چه سریع تر به این مایع فوق العاده گرانقیمت دست پیدا نمایند.

مایعی که هر لیترش 10 میلیون دلار (حدود 500 میلیارد تومان) ارزش دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 12 شهریور 1402 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2347

به "زهر این موجود گران قیمت ترین مایع دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زهر این موجود گران قیمت ترین مایع دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید