امکانات رفاهی سهند پارس خودرو و تفاوت تیپ های دستی و اتوماتیک آن

به گزارش مجله خبری تیرول، امکانات رفاهی سهند پارس خودرو هم زمان با انتشار رسمی کاتالوگ این خودرو تعیین شد. پارس خودرو در نظر دارد این سدان مالی را در 6 تیپ مختلف با امکانات رفاهی گوناگون به بازار ارائه کند. هر کدام از این تیپ ها نیز تفاوت هایی با یکدیگر دارند. گرچه هنوز قیمت نهایی این خودرو از سوی پارس خودرو اعلام نشده است. اما کسب اطلاعات لازم درباره تیپ های سهند می تواند به ما در خرید نمونه مورد نظر یاری کند.

امکانات رفاهی سهند پارس خودرو و تفاوت تیپ های دستی و اتوماتیک آن

بیت ران - محمد فتح اللهی: تمامی تیپ های سهند پارس خودرو مجهز به موتور 1.5 لیتری M15 GSI هستند که دارای هشت سوپاپ است. اما از آنجایی که سهند در دو مدل بنزینی و گازسوز به دست مشتریانش می رسد، توان و گشتاور موتور این خودرو نیز فرق دارد.

مدل های بنزینی سهند قدرتی برابر با 90 اسب بخار در اختیار راننده قرار می دهند. گشتاور این مدل ها نیز 137 نیوتن متر اعلام شد. نسخه های گازسوز سهند اما 77 اسب بخار قدرت و 116 نیوتن متر گشتاور فراوری می نمایند.

از لحاظ بحث انتقال نیرو نیز هم مدل های بنزینی و هم مدل های گازسوز را می توان با گیربکس های دستی و اتوماتیک خریداری کرد. براساس اعلام پارس خودرو، گیربکس اتوماتیک سهند از نوع CVT است که قابلیت تیپ ترونیک 6 سرعته را نیز دارد. مدل های دستی هم با گیربکس پنج سرعته به دست مشتریان این خودرو می رسند.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو برابر است با 4215×1677×1485 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز 2410 میلیمتر اعلام شد. تمامی تیپ های سهند دارای رینگ های 14 اینچی و تایرهای 185/60 هستند.

امکانات رفاهی سهند در تیپ های دستی

سهند پارس خودرو چهار تیپ دستی و دو تیپ اتوماتیک خواهد داشت. نخستین تیپ دستی این خودرو که N325 نام دارد با امکاناتی مانند فرمان هیدرولیک D-Type، سامانه کنترل فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ فولادی، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، پورت USB، صندلی 6 جهته دستی راننده، صندلی 4 جهته دستی سرنشین کناری، روکش پارچه ای صندلی ها، ایربگ راننده و سرنشین کناری، بالابر برقی شیشه ها، آیینه جانبی برقی، سنسور دنده عقب و مه شکن جلو و عقب به دست مشتری می رسد.

این تیپ بعلاوه دارای اتولایت و دی لایت، تنظیم دستی ارتفاع چراغ ها، چراغ همراهی تا منزل، دزدگیر درب های جانبی، ترمز اضطراری، سامانه کنترل کشش و پایداری، ترمزهای ABS و EBD و بعلاوه رادیو است.

تیپ بعدی سهند N323 است که با موتور گازسوز به دست مشتری می رسد. این تیپ در واقع همان N325 با موتور M15 GSI گازسوز است و در بحث امکانات رفاهی، هیچ تفاوتی بین این دو نسخه وجود ندارد.

N326 تیپ سوم سهند است که در آن شاهد امکانات بیشتر نظیر کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان، روکش چرم و پارچه صندلی ها، تریم داخلی دو رنگ، آیینه های جانبی برقی گرمکن دار با قابلیت باز و بسته شدن، سانروف، مانیتور 7 اینچی، دوربین دید عقب، دو اسپیکر در عقب و آنتن سقفی کوسه ای هستیم.

تیپ بعدی N328 است. امکانات رفاهی سهند در این تیپ هیچ تفاوتی با تیپ N326 ندارد. در واقع تیپ N328 همان N326 است که قوای محرکه آن به جای بنزینی، گازسوز است.

امکانات رفاهی سهند در تیپ های اتوماتیک

سهند در دو تیپ اتوماتیک که با کدهای N327 و N329 معرفی گردیدند به دست متقاضیان این خودرو می رسد. تیپ N327 با نام CVT-L معرفی گردید و این تیپ تمام امکانات تیپ دستی N326 را دارد. اما مجهز به گیربکس 6 سرعته CVT است.

به غیر از این، امکاناتی مانند کروز کنترل، محدود نماینده سرعت و فرمان برقی D-Type هم جز فهرست امکانات رفاهی سهند در این تیپ هستند.

اما کامل ترین و فول ترین تیپ سهند، کد N329 آن است که با نام CVT-E هم معرفی گردیده است. در این تیپ، علاوه بر تمام امکانات تیپ های قبلی، شاهد امکاناتی چون رینگ های آلومینیومی 14 اینچی با تایرهای 185/60، صندلی راننده دو جهته برقی با گرمکن، شیشه دودی عقب، سامانه تشخیص نقاط کور (BSD)، استارت دکمه ای و سیستم هشدار باز بودن درب های خودرو هستیم.

پرسش های متداول درباره سهند پارس خودرو
قیمت تیپ های سهند چقدر است و چه زمانی به بازار می آید؟
  • پارس خودرو هنوز قیمت این سدان مالی را به طور رسمی اعلام نکرده است. فرایند فراوری این خودرو اکنون در پارس خودرو شروع شده است و محتمل است تا سرانجام سال جاری شاهد عرضه آن به بازار خودرو کشور باشیم.
سهند همان فیس لیفت ساینا است؟ پس چرا در پارس خودرو فراوری می گردد؟
  • از آنجایی که پارس خودرو زیر مجموعه سایپا به شمار می رود، بعضی از محصولات سایپا مانند کوییک R اتوماتیک و کوییک R در این خودروساز به فراوری می رسند.
مشخصات فنی سهند چیست؟
  • سهند نخستین خودرویی است که از موتور M15GSI استفاده می نماید. این موتور که با نام M15 پلاس هم شناخته می گردد، 1497 سی سی حجم دارد. یکی از مهمترین تفاوت های این موتور با سایر موتورهای سری M سایپا، استفاده از دریچه گاز برقی و سامانه زمانبندی متغییر سوپاپ ها (VVT) است. البته دریچه گاز برقی پیش تر در خودروهایی مانند ساینا و کوئیک هم وجود داشت. قوای محرکه سهند پارس خودرو قادر است 90 اسب بخار در 5400 دور در دقیقه نیرو فراوری کند. گشتاور خروجی این موتور نیز به 138 نیوتن متر می رسد که در دور 4 هزار در دسترس واقع شده است. این موتور چهار سیلندر 8 سوپاپه مگاموتور از بالانسر تازهی استفاده می نماید که نمونه بومی و به روز بالانسر موتور M15 است. گفتنی است که خودرو اطلس هم در آینده از این موتور بهره مند خواهد شد.
    کاتالوگ سهند پارس خودرو را از کجا می توانم دانلود کنم؟
  • با مشاهده تصویر زیر می توانید کاتالوگ رسمی این سدان مالی پارس خودرو را دیدن کنید. برای دانلود این کاتالوگ کافیست تصویر زیر را ذخیره کنید. این تصویر در وب سایت رسمی پارس خودرو نیز قابل مشاهده است.

فهرست قیمت ایران خودرو ویژه شهریور 1402 اعلام شد

سیستم تعلیق تارا چه تفاوتی با دنا دارد؟ / کدام بهتر است؟

آیین نامه واردات خودروهای کارکرده به دولت ارسال شد

دانگ فنگ فنگون E5 کراس اوور پلاگین هیبریدی تازه بهمن موتور / آنالیز تخصصی

هواکش روی کاپوت پژو 207 چرا حذف شد؟ / ایران خودرو شرح داد

منبع: بیت ران
انتشار: 5 شهریور 1402 بروزرسانی: 5 شهریور 1402 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2345

به "امکانات رفاهی سهند پارس خودرو و تفاوت تیپ های دستی و اتوماتیک آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکانات رفاهی سهند پارس خودرو و تفاوت تیپ های دستی و اتوماتیک آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید