افزایش 100 درصدی سرعت اینترنت همراه و 33 درصدی اینترنت ثابت

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گزارش سایت جهانی اسپید تست نشان می دهد که سرعت اینترنت همراه در ایران با افزایش صددرصدی نسبت به ابتدای دولت سیزدهم به 36 مگابیت بر ثانیه رسیده است و هم اکنون از این نظر ایران در جایگاه بهتری نسبت به کشورهای مطرحی چون اندونزی، آرژانتین، مصر و ترکیه قرار گرفته است.

افزایش 100 درصدی سرعت اینترنت همراه و 33 درصدی اینترنت ثابت

پیرو انتشار گزارشی پیرامون رتبه بندی سرعت اینترنت کشورهای جهان به وسیله سایت جهانی اسپید تست، توضیحات زیر جهت روشن شدن موضوع، ارائه می گردد:

بر اساس همین مرجع (اسپید تست) که ماهانه گزارش خود را ارائه می دهد، در 21 ماه گذشته دائماً سرعت اینترنت ثابت و همراه ایران در حال افزایش بوده است که این نشانه کوشش وزارت ارتباطات و اپراتورها است. بطوری که سرعت اینترنت موبایل از حدود 18 مگابیت بر ثانیه در ابتدای دولت به حدود 36 مگابیت بر ثانیه در ماه جاری رسیده است که افزایش تقریباً صد درصدی سرعت را نشان می دهد.

بعلاوه سرعت اینترنت ثابت نیز از حدود 9.5 مگابیت بر ثانیه در ابتدای دولت به 12.6 مگابیت بر ثانیه در ماه جاری رسیده است که بهبود 33 درصدی را نشان می دهد.

ضمن اینکه باید اشاره گردد که با توجه به ارتقای سرعتی که در 20 ماه گذشته در بخش اینترنت همراه در کشور اتفاق افتاده، هم اکنون سرعت اینترنت همراه در ایران بیشتر از دهها کشور بزرگ و مطرح همانند ترکیه، روسیه، اندونزی، پاکستان، شیلی، قزاقستان، مکزیک، فیلیپین، مصر و آرژانتین است.

لازم به ذکر است که جایگاه نامناسب ایران در حوزه اینترنت ثابت به علت سال های عقب ماندگی های جدی این حوزه در بخش توسعه ارتباطات ثابت اتفاق افتاده که وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم برنامه ریزی نموده است تا با اجرای پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها، ارتقای جدی در سرعت و پایداری دسترسی های مردم در بخش اینترنت ثابت ایجاد گردد که بر پایه آخرین آمار ارائه سایت iranfttx.ir تا به امروز بیش از سه میلیون و 200 هزار خانوار در این پروژه تحت پوشش قرار گرفته اند و این اندازه تا انتها سال به 8 تا 10 میلیون پوشش می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 خرداد 1402 بروزرسانی: 28 خرداد 1402 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2319

به "افزایش 100 درصدی سرعت اینترنت همراه و 33 درصدی اینترنت ثابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 100 درصدی سرعت اینترنت همراه و 33 درصدی اینترنت ثابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید